ҚАНТ ДИАБЕТІМЕН АУЫРАТЫН НАУҚАСТАРДЫ ОҚЫТУ МЕКТЕБІ ТУРАЛЫ ЕРЕЖЕ
Жалпы ереже
1.1. Қант диабетімен ауыратын науқастар мектебі (бұдан әрі-диабет мектебі) денсаулық сақтау ұйымдарының базасында республикалық, облыстық, қалалық немесе аудандық деңгейде құрылады.
. Қант диабеті мектебі үкіметтік емес құрылым ретінде де ұйымдастырылуы мүмкін.
1.2. Қант диабеті мектебі жұмысының негізгі мақсаты емделушілер мен олардың туыстарына қант диабетін басқару дағдыларын үйрету болып табылады.
1.3 «Диабет мектебі» тақырыбы бойынша оқу курсынан өткен медициналық маман «Диабет мектебінде» оқытуды жүзеге асырады.
1.4. Қант диабеті мектебінің негізгі қызметі қант диабетімен ауыратын науқастардың әртүрлі санаттарын құрылымдық бағдарламалар бойынша үздіксіз оқытуды ұйымдастыру және жүргізу болып табылады.
1.5 Аға медбикелер есепке алу-есеп беру құжаттамасын жүргізеді.
1.6. Халыққа эндокринологиялық көмек көрсететін денсаулық сақтау ұйымдары өз қызметінде Қазақстан Республикасыныың Конституциясын, «Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы» Қазақстан Республикасының Кодексін, салалық нормативтік-құқықтық актілерді, ұйымның Жарғысын, осы Ережені басшылыққа алады және өз қызметін Медициналық қызметке мемлекеттік лицензия негізінде жүзеге асырады..
1.7. Мектепке оқудан өткен қант диабетімен ауыратын науқастар (бастапқы цикл) немесе оқудан өткен науқастар қайта циклге (қолдау цикліне) жіберіледі.
Ауыр кетоацидоз жағдайында, көру, есту, есте сақтау қабілетінің едәуір жоғалуы, психикалық ауытқулары бар адамдарға, аурулардың асқынуына байланысты науқастарға оқыту жүргізілмейді.
1.8. Оқыту құрылымдалған бағдарламалар бойынша науқастардың әрбір санаты үшін жеке жүргізіледі:
* 1 типті қант диабетімен ауыратын науқастар
* 2 типті қант диабетімен ауыратын науқастар
* Инсулин қабылдайтын 2 типті қант диабетімен ауыратын науқастар
* Қант диабетімен ауыратын балалар мен жасөспірімдер және олардың туыстары
* Қант диабетімен ауыратын жүкті әйелдер
Мақсаты мен міндеттері
2.1. Мектептің негізгі мақсаты қант диабетімен ауыратын науқастарды оқыту нысандарын жетілдіру болып табылады.
2.2. Мектептің негізгі міндеті-қант диабетімен ауыратын науқастарды өзін-өзі бақылау әдісімен оқыту, емдеудің нақты өмір жағдайларына бейімделуі, аурудың өткір және созылмалы асқынуларының алдын алу.
.
Мектептің міндеті
Мектептің негізгі міндетіне сәйкес
3.1. Қант диабетімен ауыратын науқастарды әзірленген құрылымдалған бағдарламалар бойынша оқытуды ұйымдастырады.
3.2. Өзін-өзі бақылау және қант диабеті асқынуларының алдын алу бойынша бастапқы және қайталама оқыту циклдарын жүргізеді.
3.3. Қант диабетімен ауыратын науқастардың білім деңгейін бақылайды.
3.4. Мектеп жұмысының тиімділігін талдайды.
3.5. Өз қызметін қант диабетімен ауыратын науқастарға мамандандырылған көмек көрсетуге қатысатын басқа бөлімшелердің және мамандардың жұмысымен үйлестіреді.
- Нәтижесі
Пациенттерді оқыту бағдарламасы «ақылға қонымды жеткіліктілік» қағидаты бойынша жасалуы тиіс. Бұл дегеніміз, науқастарға оқытылатын барлық теориялық ақпарат нақты бағытқа ие болуы керек, яғни.қант диабетіндегі негізгі белгілер мен жағдайлардың патогенезін түсіндіруге, Медициналық және профилактикалық шаралардың қажеттілігін негіздеуге болады. Биохимия, қант диабетінің патогенезі, медициналық терминология бөлшектеріндегі кез-келген тереңдіктерге емдеу мен алдын-алуға тікелей байланысты дәрежеде ғана әсер ету керек. Бағдарламаның ақпараттық шамадан тыс жүктелуі пациенттердің назарын азайтады және оқуға теріс көзқарасты қалыптастырады. Осыған байланысты бағдарламаны дәл жоспарлау, сақтау және қажет болған жағдайда оны түзету өте маңызды.
Бұл оқу бағдарламалары ортақ мақсаттарға ие, бірақ белгілі себептермен олар бір-бірінен ерекшеленеді. Сондай-ақ, қант диабетінің әртүрлі типтері бар науқастарды бірлесіп оқытуға жол берілмейтінін атап өткен жөн.
Қант диабеті бойынша
САБАҚ ЖОСПАРЫ
№ р/б |
Сабақтың тақырыбы |
Жауаптылар |
1
|
Медициналық білім мектебінің мақсаттары мен міндеттері. Сабақ жоспарымен танысу. Қант диабеті туралы түсінік. Қант диабетінің таралуы. Қант диабетінің алғашқы белгілері және клиникалық сипаттамасы. |
Бөлімше меңгерушісі Аға медбике |
Кіріспе сауалнама. Қант диабетінде өзін-өзі бақылау әдістерін үйрету. Салауатты өмір салты туралы бейнефильм көрсету. |
||
2
|
Қант диабеті қаупінің метаболикалық және мінез-құлық факторлары. Қант диабетінің асқынулары және олардың клиникалық сипаттамасы. |
Бөлімше меңгерушісі Аға медбике |
Асқынулардың дамуын болдырмау үшін қант диабетінің алдын-алуға бағытталған ұсыныстармен танысу. |
||
3
|
Қант диабетінің алдын алу-тиімді тамақтану. Тамақтанудың денсаулыққа әсері. Семіздік түрлері. Дұрыс тамақтану ережелері. Сауықтыру кезеңдері, тамақтану әдеті. |
Бөлімше меңгерушісі Аға медбике |
ДСИ есептеу (дене салмағының индексі). Қант диабетіне арналған тамақтану мәзірі. Шамамен күнделікті өнімдер жиынтығы. Шамамен жеті күндік мәзір. |
||
4
|
Қант диабетінің алдын-алу-физикалық белсенділікке қарсы күрес. Физикалық белсенді өмір салтының маңыздылығы. Анықтау ұғымдар. Физикалық белсенділік моделі. Әр түрлі контингенттердегі физикалық белсенділіктің ерекшелігі. Дене белсенділігінің жаттығу әсері |
Бөлімше меңгерушісі Аға медбике |
Өзін-өзі бақылау, физикалық белсенділікті арттыру режимі, физикалық белсенділікті оқыту режимі бойынша ұсыныстар. Дене белсенділігін арттыру мәселелері бойынша жеке кеңес беру. |
||
5
|
Қант диабетінің алдын-алу - дәрі-дәрмек әдісімен емес. Рационалды психотерапия. Науқаста ауру мен емдеуге барабар көзқарас қалыптастыру. Күйзеліске түскен жағдайда төзімділікті дамыту. Сауықтыру үшін ынталандыруды қалыптастыру. Фитотерапия. |
Бөлімше меңгерушісі Аға медбике |
Аутотренинг (мінез құлқын өздігінен реттеу) негіздерін оқыту. Күн тәртібін қалыпқа келтіру, бос уақытты ұтымды бөлу бойынша ұсыныстар. Өзін-өзі сылау тәсілдерін көрсету. |
||
6 |
Қант диабетінің асқынуларының алдын-алу-жаман әдеттерден бас тарту. Темекі шегу мен алкоголизмнің таралуы. Зиянды әдеттердің денсаулыққа және өмір болжамына әсері. Темекі шегуді шектеу туралы заңнама. Алкогольді тұтынуға қарсы іс-қимыл жоспары. |
Дәрігер Медбике |
7 |
Темекі шегуді жеңу жолдары. "Қара қарға" бейнефильмінің көрсетілімі. Сауалнама арқылы қорытындылау. |
Дәрігер Медбике |